Linkbuilding in de top 3 ranking factoren van Google

28-06-2017

In de afgelopen jaren zijn er enorm veel veranderingen opgetreden in Google. Deze worden allemaal aangepast aan de opkomende trends. Zelfs de mobiele versie van websites zullen voortaan een grotere functie krijgen in het gehele zoekmachine optimalisatie proces. Er zijn honderden factoren om de ranking van een website in Google te verbeteren. Maar welke factoren zijn dit? Welke wegen het zwaarst? Hoe kan je het beste linkbuilding toepassen op een website? De antwoorden op deze vragen worden allemaal beschreven in dit artikel.

Linkbuilding in de top 3 ranking factoren van Google

 

In de afgelopen jaren zijn er enorm veel veranderingen opgetreden in Google. Deze worden allemaal aangepast aan de opkomende trends. Zelfs de mobiele versie van websites zullen voortaan een grotere functie krijgen in het gehele zoekmachine optimalisatie proces. Er zijn honderden factoren om de ranking van een website in Google te verbeteren. Maar welke factoren zijn dit? Welke wegen het zwaarst? Hoe kan je het beste linkbuilding toepassen op een website? De antwoorden op deze vragen worden allemaal beschreven in dit artikel.

3 ranking factoren van Google

Andrey Lipattsev, (Search Quality Senior Strategist bij Google) heeft in maart 2016, de top 3 ranking factoren van Google bekend gemaakt in een Q&A sessie. Hieruit kwamen de volgende 3 factoren naar voren:

1. Backlinks

2. Content

3. Rankbrain

Welke van de 3 factoren het zwaarst weegt is niet gezegd door Lipattsev, maar dat deze 3 het meeste invloed hebben is duidelijk.

Linkbuilding toepassen op een website

Goede content heeft heel veel invloed op de vindbaarheid van een website.
Maar is alleen goede content wel voldoende? Helaas niet. Buiten goede
content zijn backlinks ook enorm van belang voor de ranking van een
website. Hier komt linkbuilding in het spel. Maar wat houden backlinks nou in? Kort gezegd zijn backlinks het verwijzen van een link op een website naar een andere onderwerp gerelateerde website. Hierbij is niet alleen het onderwerp van belang maar ook de autoriteit en kwaliteit van de website. Ook is het voor de ongeduldige mogelijk deze backlinks te kopen, maar of dit
wel even goede resultaten zal opleveren als natuurlijke backlinks is
en blijft de vraag.

SEO toepassen op een website

SEO oftewel zoekmachine optimalisatie is een term dat wordt gebruikt voor
het hoger komen te staan in Google met uw website. Dit kan op 2
manieren SEA en SEO. Het grootste verschil tussen de twee begrippen
is dat SEA staat voor betaald adverteren. SEO heeft hetzelfde effect
alleen worden hierbij andere technieken toegepast. Effectief
toepassen van SEO zal zorgen voor een hogere ranking binnen zoekmachines. Mee details over zoekmachine optimalisatie is te lezen in het volgende artikel.